Fraktalternativer

  • Hent i butikk – hent varene i din ønskede Kid-butikk. For målbestilte varer er leveringstiden normalt ca. 4-5 uker. Grunnet Corona må påregnes ekstra leveringstid på 2 uker.
  • Hjemlevering til privatadresser levert av PostNord. For målbestilte varer er det en fast fraktpris på kr. 300,-.

Fargeavvik

  • Vi tar forbehold om eventuelle fargeavvik på produktene i nettbutikken. Selv om vi gjør vårt ytterste for at bildene på de målbestilte varene skal være så representative og stemme overens med virkeligheten så mye som mulig kan farger oppleves annerledes på ulike dataskjermer, og vi kan ikke garantere at bildene gjengir de virkelige produktene med 100% nøyaktighet.
  • Skal produktet du planlegger å bestille matche en vindus-/eller dørkarm anbefaler vi at du tar deg en tur til din nærmeste Kid-butikk. De aller fleste av våre butikker har permer med klipp av stoffene, se oversikten over butikker som har prøver. Husk at det ikke er noen angrerett på målbestilte varer.

Er det mulig å annullere eller endre min ordre etter bestilling?
Da hver enkelt ordre produseres etter bestilling, vil det ikke være mulig å endre eller kansellere en ordre som er satt.

Angrerett

Angreretten gjelder dessverre ikke for måltilpassede produkter, ref. $22e i angrerettloven.

Gebyr ved uavhentede pakker

Husk at du må hente pakken din innen 14 dager! Etter det sendes varene i retur.

Om du ikke henter pakken innen oppgitt dato slik at den blir returnert til oss, vil du bli belastet med et gebyr på kr. 250,-, samt frakt og returomkostninger som er 2 x kr. 89,-, totalt kr. 428,-. Dette gjelder også dersom om du har hatt gratis frakt på din bestilling, da Kid må betale fraktomkostninger for alle pakker som blir sendt/returnert med PostNord. Du får ikke et ekstra gebyr på varer som er hentet og returnert med angrerettskjema.

Ved uavhentet pakke på Hent i Butikk fraktalternativet belastes det et gebyr på kr 150,-.
Du kan også se denne og tidligere ordre under Min Side (krever at du er logget inn).

Reklamasjon

Dersom det oppdages en feil eller mangel på en vare må du innen rimelig tid etter at dette oppdages, gi oss melding om at du ønsker å påberope en mangel (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Feil eller mangel ved målbestilte varer skal meldes til kundeservice@kid.no.

Henvendelsen må inneholde følgende punkter;

  • Ordrenummer
  • Årsak til reklamasjon
  • Ønsket/foretrukket løsning
  • To bilder av god kvalitet som viser reklamasjonen (eller en video dersom det er en funksjonsfeil)

Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Ved eventuelle tvistesaker følger Kid Interiør AS forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser.

Hvis du på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Kid Interiør AS, betaler vi ikke disse utgiftene.

Kid Interiør AS betaler returporto på alle reklamasjonssaker dersom kvittering kan fremlegges.

Returadressen er:

Kid Interiør AS
Gilhusveien 1,
N-3426 Gullaug

Garanti

Våre garantier gjelder i Norge og innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.